11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • temel matematiksel gösterim ve kavramları pratikte kullanmak
  • matematiksel ispatların(doğrudan ispat,olmayana ergi, matematiksel tümevarım) temel kavramlarını öğrenerek pratik yapmak
  • standart mantıksal sembolleri güvenle ele alabilmek
  • başlıca kombinasyonel ve sayma problemlerini çözmek
  • karmaşık matematiksel ifadeleri basitleştirmek ve belirli bağlamlarda genel formülleri uygulamak
  • mantıksal argumanlarda daha büyük bir dikkat kazanır
  • temel matematiksel gösterim ve kavramları pratikte kullanır
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Mantık: Temel bağlaçlar, doğruluk tabloları Chapter 2. Sections 2.1. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
2 Mantık: Mantıksal denklikler ve mantık kuralları Chapter 2. Sections 2.2. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
3 Mantık: Çıkarsama kuralları Chapter 2. Sections 2.3. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
4 Mantık: niteleyiciler ve niteleyici ifadelerin mantıksal çıkarımları Chapter 2. Sections 2.4. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
5 Teoremler ve ispatlar Chapter 2. Sections 2.5. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
6 Kümeler kuramı Chapter 3. Sections 3.1—3.3. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
7 Bağıntılar; sıralama ve denklik Chapter 5. Sections 5.1; Chapter 7. Section 7.1—7.4. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
8 Fonksiyonlar; Kardinalite ve bijection Chapter 5. Sections 5.2, 5.3, and 5.6. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
9 Matematiksel Tümevarım Chapter 4. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
10 Temel sayma kuralları; Permütasyon ve kombinasyon Chapter 1. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
11 Binom katsayıları Chapter 1. Sections 1.3. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
12 Güvercinyuvası ilkesi Chapter 5. Sections 5.5. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
13 Ayrık olasılık Chapter 3. Sections 3.4 –3.6Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
14 Çizgeler Chapter 11. Sections 11.1 –11.2. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
15 Ağaçlar Chapter 12. Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Discrete and combinatorial mathematics: an applied introduction. R.P. Grimaldi. Fifth Edition. ISBN: 0321211030
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
35
Final Sınavı
1
50
    Toplam
193

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak, X
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, X
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek, X
4
Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
X
5
Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
X
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek, X
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek, X
8

İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,

X
9

Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,

10

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,

11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,

X
13

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,

14

Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,

15

Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010